Saturday, December 24, 2011

satu tekanan.jiwa menangis.kehidupan harus dijalankan.

Masihkah kita perlu berharap dengan mereka?
sedangkan kita disini sedang sakit parah?
adakah mereka fahami perasan kita ?
mereka cuma fahami di segi luaran.
ya agak berbeza bukan?
aku tidak berharap dengan siapa,
mungkin hidup ku berbeza dengan diri kau wahai kawan.
biarlah benda ini pergi bersama angin,
hilang tanpa dikesan,
jumpa tapi tidak ketahui oleh manusia.
mencari pendirian,
mencari haluan untuk kehidupan,
menghilangkan tekanan di sini dan disana.
apakah kita perlu cuba?
tidak senang seperti kita 
aku malu
aku malu seperti aku ini berbogel di khalayak ramai,
dan manusia yang aku kagumi tertawa dengan rakan sahabat andainya
akibat aku berbogel di khayalak ramai.
aku sedih dan hilang pertimbangan 
dan aku akan lupakan kamu kawan.
inilah kehidupan.


No comments:

Post a Comment